Saturday, May 26, 2007

Helende stilte


Het duurt vaak even voordat we weten waarom we heel druk of juist heel stil zijn. Het is stil geweest op mijn weblog, korte reisjes naar het midden oosten waren de voornaamste reden van de stilte, maar niet de enige.


Lang heb ik mij zelf gepeinigd omdat ik het zo moeilijk vond om 'nee' te zeggen tegen nieuwe aanbiedingen, nieuwe kansen etc. Tot mijn grote opluchting bevind ik mij nu in een levensfase waarin het voor het eerst heerlijk makkelijk is om 'nee' te zeggen.


Er ligt veel achter me, ik heb veel kunnen doen de afgelopen jaren, het oude trekt niet meer...het nieuwe ligt voor me...nu is het een kwestie van datgene aanpakken wat IK wil aanpakken.


Binnenkort hoop ik te kunnen bloggen vanuit Bosnie, inschaallah, en van de zomer zal ik berichten vanuit Pakistan. Nu een keer niet het Pakistan van mijn familie, maar het Pakistan dat ik deze zomer inschaallah als journaliste zal bezoeken.


Hoop binnenkort de data van de vertoning van mijn eerste documentaire te kunnen doorgeven, een bevalling...hopelijk ook een mooie geboorte:-)


Er is van alles in beweging....maar de echte beweging zit m in de stilte....

4 comments:

Anonymous said...

'..beweging zit 'm in de stilte..' Heel krachtig. Ben heel blij te horen dat je nu eindelijk echt dingen gaat doen die JIJ wilt doen! You go girl!

Anonymous said...

Als het stil is, kun je je horen ademen..ben jij dat Naeeda? Of is het...?

Anonymous said...

hai anonymous..of is t ik?
als t heel stil is en zelfs de adem stilte wordt dan is het oordverdovend...

naeeda said...

hai fouzia,

doe jij nu ook eindelijk de dingen die jij wilt doen:-)

kus